Webszövegírás aranyszabályok

posted in: Webszövegírás | 0

Ha kedvet érzel a webszövegírás DIY megoldásához, vagyis egyedül akarod megírni ütős webes szövegeidet, akkor jól jöhet néhány hasznos tanács az online szövegírás aktuális trendjeiről!

webszövegírás-szövegírás-branding-laptop-lábakMake it simple = egyszerű és egyértelmű webszövegírás

Képzeld el úgy online szövegeidet, mintha olyanoknak írnád, akik nemrég tanultak meg olvasni, és gyorsan szeretnék megkapni, amit akarnak, vagyis az információt. Az emberek nem az olvasás élményéért olvasnak a neten, hanem azért, mert információra éhesek, megoldást keresnek egy problémára és azonnal! Nem a rizsára kíváncsiak, hanem a tényekre és arra, hogy a Te terméked azt nyújtja-e nekik, ami megoldja a problémájukat… A szövegírás tehát egyértelmű kommunikáció kell, hogy legyen.

Struktúra = átlátható online tartalom

Tagold jól a szöveget és ne írj túl hosszú bekezdéseket. Törekedj a lényegre és a pontos, egyértelmű kommunikációra. Emeld ki a lényeget alcímekkel, ezzel struktúráld jól a tartalmat és tedd könnyen fogyaszthatóvá a teljes szöveget. Ez a keresőrobotoknak is fontos, hogy lássák, milyen témához (kulcsszóhoz) kapcsolható a szöveged. Ezért fontos, hogy a kulcsszavaid megjelenjenek az alcímekben is.

Kezd a lényeggel! Webszövegírás a “befejezéssel” kezdve…

Ne hagyd a konklúziót a végére! Az emberek töménytelen információt kapnak minden percben, sajnos esélyes, hogy nem olvassák végig a szöveged. Ragadd meg a figyelmet a szöveg elején és mondd el ott a lényeget, majd az érdeklődés felkeltése után a szöveg többi részében ráérsz jobban is kifejteni a témát! Kezd a megoldással, később mesélj a “miértről” és a részletekről!

laptop-google-webszövegírás-brandingÉs hogyan add el magad?

Hogy jobban behatárold profilod/branded és a célközönséged illetve tudatosabbá tedd a kommunikációt, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Milyen problémára kínál megoldást a termékem/szolgáltatásom?
  • Kiknek lehet ez a problémája?
  • Ők hol mozognak és milyen stílusú szövegeket olvasnak?
  • Mi a céljuk a termékemmel/szolgáltatásommal?
  • Mik azok a hívó szavak/kérdések, amik megszólíthatják ezt a célközönséget?
  • Mik az erősségei a termékemnek/szolgáltatásaimnak?
  • Én miért vennék magamtól/fizetnék magamnak?

Ezek a kérdések remélhetőleg segítenek, hogy jobban behatárold a márkádat, a termékeid és szolgáltatásaid célcsoportját és a velük megütni kívánt hangot.

A vevőid stílusához kell, hogy passzoljon a weboldalad arculata és teljes tartalma is. Ezért a célközönséged feltérképezése kritikusan fontos a szövegírás szempontjából is!

Remélem tudtam segíteni és adtam néhány felvetést, ami továbbgondolásra és megfontolásra érdemes. Sok sikert és inspirációt kívánok Neked az online szövegírás világában!

Fülöp Johanna